NOTICIA

21 de Enero de 2019

L'arribada d'aquest fred polar. Mutualitat de futbolistes

L’arribada d’aquest fred polar que s’espera durant tot aquest cap de setmana l’hem de tenir molt en compte a l’hora de realitzar els nostres entrenaments i partits. Amb el fred, es produeix una disminució de les defenses dels organismes, augmentant el risc de patir malalties respiratòries com són les grips, o l’asma. Per evitar aquestes complicacions, és molt important cuidar el descans, reduir l’estrès i cuidar l’alimentació. A més a més, necessitaríem més temps per l’escalfament, ja que la musculatura triga més a assolir la temperatura idònia per realitzar amb condicions el nostre esport favorit.

Aquestes recomanacions us ajudaran a prevenir els símptomes d’un refredat comú o una grip inoportuna:

1.- Prendre vitamines: Sobretot vitamina C que trobem en els cítrics (taronja, mandarines..). Prendre verdures fresques que ens ajuden a reforçar el nostre sistema immunitari. Fruites en la teva dieta diària de manera regular, així garantiràs la ingesta d’aquests importants nutrients.

2.- El fred és un dels enemics del múscul durant els mesos més freds: de l’any, i més en aquests dies. S’observen un augment de lesions musculars, fins al punt que arriben a duplicar-se. Per això, és fonamental l’escalfament i els estiraments tant als entrenaments com en els partits. La immobilització en posició estesa o contreta provoca un augment de la longitud del múscul, desenvolupant una major tensió abans del trencament.

3.- Utilització de roba tèrmica: Ajuda a mantenir el múscul en les millors condicions per fer exercici. És molt important abrigar-se sobretot si fem exercicis en exteriors: malgrat que fent exercici notem calor, s’ha de tenir molt en compte que el fred continua existint i sent intens.

4.- Després de l’exercici, posar-se la roba d’abrigar ràpidament: perquè el teu cos no es refredi de forma brusca. La suor en evaporar-se disminueix la temperatura corporal i durant l’hivern aquesta disminució és molt brusca. Els materials d’abric, càlids i lleugers estan adaptats a aquest ús esportiu.

5.- És molt important que els peus no passin fred a l’hora de fer esport. És millor utilitzar un mitjó més gruix o fins i tot un doble mitjó. Hi ha mitjons que han revolucionat la roba tèrmica: utilitzen unes fibres capaces d’eliminar ràpidament la suor en excés i de mantenir la superfície de la pell seca a una temperatura constant.

Per conservar la calor del cos en un ambient fred, el nostre organisme necessita tres quartes parts de l’energia. Però això és una constant: sigui la temperatura exterior que sigui (calenta o freda), tres quartes parts de l’energia utilitzada serveix per garantir la termoregulació del cos i un quart per la contracció muscular.

Altra patologia molt freqüent entre els futbolistes és el dolor d’esquena: lumbàlgia. Es dona en un 28 per cent d’esportistes, aguditzant-se en els períodes d’any amb més fred Abans hem parlat de la importància dels escalfaments.

Donem un consell per finalitzar:

1.- Escalfament amb fred de llarga duració:

1. a) Activació dins del vestidor

2. b) Fora, exercicis continus d’intensitat moderada/alta, poca participació amb la pilota.

Els cops musculars amb fred s’han d’intentar evitar.

2.- Amb pluja de curta duració:Principalment tot amb pilota i d’activació general d’intensitat mitjana (es pot activar dins del vestidor).

3.- Amb neu: Activació dins del vestidor, segona part de l’entrenament amb pilota amb exercicis continus i intensos.


Sin Comentarios

Inicia sesion en la parte superior de la web

Banner menu UE Sant Sadurni
Introduce el codigo de tu widget aqui
Patrocinador UE Sant Sadurni
Patrocinador UE Sant Sadurni
Patrocinador UE Sant Sadurni
Patrocinador UE Sant Sadurni
Patrocinador UE Sant Sadurni
Patrocinador UE Sant Sadurni
Patrocinador UE Sant Sadurni
Patrocinador UE Sant Sadurni
UE Sant Sadurni

Nota legal | Mapa web

Contacto

Según el artículo 22 de la Ley de Servicios de la Sociedad de la Información y Comercio Electrónico así como en el Considerando (30) RGPD informamos de que este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para optimizar tu navegación, adaptarse a tus preferencias y realizar labores analíticas. Al continuar navegando aceptas nuestra Política de CookiesAceptar